domingo, 14 de junio de 2020

AT THE END OF THE MISSION!! (Introduction to the last week of the project and academic year)


AT THE END OF THE MISSION!!



Now the trip is finished but NOT THE MISSION, because…

Which is the cure?



Maybe you are thinking that having found all the clues you haven’t got the cure yet! And that is absolutely true!



This week you need to join the three parts of your key and also open the Magic Box… that it is not so easy!



Follow the instructions of this week's tasks to really get the big reward of having accomplished this mission.





GOOD LUCK MY HEROES!!???

__________________________________________________________________________


AL FINAL DE LA MISIÓN



Ahora el viaje a través del tiempo ha terminado, pero no la misión porque…  ¿Cuál es la CURA?





Puede que estés pensando que habiendo encontrado todas las pistas no has conseguido la cura todavía… y ESO ES TOTALMENTE CIERTO!!





Esta semana, necesitas unir las tres partes de tu llave y también abrir la CAJA MÁGICA… y eso no es tan fácil!!





Sigue las instrucciones de las tareas de esta semana para realmente obtener la gran recompensa de haber cumplido esta misión.







BUENA SUERTE MIS HÉROES Y HEROÍNAS!!!

miércoles, 10 de junio de 2020

CORONAVIRUS: THE ULTIMATE CRISIS. Lockdown activities: Task3 Week12.



TASK3 WEEK12



Wendesday 10Th  of June 2020

(until Friday 12th June at 24:00h)



CORONAVIRUS: THE ULTIMATE CRISIS? Task3 Week12



It is said that the Coronavirus crisis is being like a War. Since it reached Spain, we hadn’t had freedom of movement, many people are being ill and dying, a lot have lost their jobs and businesses, etc. Of course, this is affecting the economy, the job market, and it is also true that it is affecting the way we lived until now since we cannot even kiss our beloved and we need to wear a mask every time we go out and meet other people.



On the other hand, new ways of expressing our emotions to others are appearing, arts are being widely spread throw the Internet, the schools have become distance-learning experiences and a lot more new interesting things have happened… as animals crossing the empty streets and the Earth recovering its original colours.



After all you have learned on the way we have traveled, read that much about the history and having passed the first peek of this pandemic, I’d like you to:



Read this article about how the pandemic crisis reached Spain.

You can also watch these two videos:


* Write a small text (120 words minimum) either in Spanish or English where you:

·       a) Tell your own experience on how you have lived the lockdown and the phases of relief (tell the past).

b) Tell how you would like or how you think the next future is going to be: for example how your summer, next course, or next year is going to be (tell the future).




AND NOW BE PREPARED TO COMPLETE YOUR MISSION NEXT WEEK!!



THESE ARE THE LAST POINTS YOU CAN OBTAIN!





 ________________________________________________________

Tarea 3 Semana 12

Miércoles 10 de junio de 2020

(Hasta el viernes 12 de junio a las 23:59h)





CORONAVIRUS: ¿LA CRISIS DEFINITIVA?

Se dice que la Crisis del Coronavirus está siendo como una guerra. Desde que llegó a España no hemos tenido libertad de movimientos, mucha gente está enfermando y muriendo, muchos han perdido sus trabajos y negocios, etc.  Por su puesto, esto está afectando a la economía, el mercado de trabajo y, también es cierto, que afecta a la forma en que vivíamos hasta ahora, ya que ni siquiera podemos dar besos a nuestros seres queridos y  necesitamos llevar mascarilla cada vez que salimos a la calle y nos encontramos con otras personas.



Por otra parte, están apareciendo nuevas formas de expresar nuestras emociones, muchas formas de arte se están distribuyendo a través de Internet, las escuelas se han convertido en experiencias de aprendizaje a distancia y muchas más cosas nuevas e interesantes están ocurriendo… como los animales que cruzan las calles desiertas o La Tierra recuperando sus colores originales.



Después de todo lo que has aprendido en el camino que hemos recorrido, leer tanto sobre historia y haber superado, de momento, el primer pico de la pandemia, me gustaría que:



Leas este artículo sobre cómo llegó a producirse la Crisis del Coronavirus en España. 

También puedes ver estos vídeos:

Escribas una pequeña redacción (de 120 palabras como mínimo) donde:


1.  Cuentes cómo has vivido tú las diferentes fases del confinamiento y la desescalada (cuenta el pasado)


2.  Cuentes cómo te gustaría o crees que será el futuro próximo, por ejemplo, cómo va a ser tu verano o cómo será tu próximo curso o qué crees que pasará en España después del verano (cuenta el futuro)












martes, 9 de junio de 2020

ART TRENDS IN THE XX AND XXI CENTURIES. Lockdown activites: Task2 Week12



TASK2 WEEK12



Tuesday 9Th  of June 2020

(until Friday 12th June at 24:00h)



(IMPORTANT NOTE: If you have the second part of the key you don’t need to do this task)



ARTS IN THE XX AND XXI CENTURIES Task2 Week12



Watch (and listen to) the audiovisual resource “Art of the 20th and 21st Centuries.

Read the page 67 of your TB.

Choose the work you like the most of those that appear in the audiovisual or in your book. Look for more information about it and its author (you can search on the Internet or in a book) and answer the following questions*

1.  What is the name of the work?

2.  What do you think it represents?

3.  In which year was it done?

4.  What is the name of the artist?

5.  What discipline (painting, sculpture, architecture, etc) do they belong to?

6.  What art movement do they belong to?

7.  Where do you need to go to visit it?

________________________________________________________ 

Tarea2 Semana12


Martes 9 de junio de 2020

(entrega hasta el viernes 12 de junio a las 24:00h)


NOTA IMPORTANTE: Si has conseguido tu segunda parte de la llave no necesitas realizar esta tarea, a no ser que necesites o quieras conseguir más puntos para la tercera parte de la llave.


ARTE EN LOS SIGLOS XX Y XXI. Tarea2 Semana12



Ve y escucha el recurso audiovisual “Art of the 20th and 21st Centuries” en el Aula Virtual Santillana.

Lee la página 67 de tu TB.



Elige la obra que más te guste de las que aparecen en el audiovisual o en tu libro. Busca más información sobre la obra y su autor (puedes buscar en Internet o en un libro) y responde a las siguientes preguntas:

1.  ¿Cuál es el nombre de la obra?

2.  ¿Qué crees que representa?

3.  ¿En qué año se realizó?

4.  ¿Cuál es el nombre del artista?

5.  ¿A qué disciplina (pintura, escultura, arquitectura, etc.) pertenece?

6.  ¿A qué movimiento o corriente artística (surrealismo, cubismo, hiperrealismo, etc.) pertenece?

7.  ¿Dónde tendrías que ir para visitarla?