Wednesday 3rd of June 2020
(until Friday 5th June at 24:00h)
At the beginning of this project, we read about the European Unión (EU). Today we are going to see the role of Spain as a member of the EU. How we managed to join the union and also why it is so important for us to be in.
Read and listen on pages 80, 81, and 82 (including the blue box Lifestyle) of your TB.
Watch the audiovisual resources at Aula Virtual Santillana related to this topic:
· The Euro.
· The Eurozone.
· Spain and the EU
*Set the dates of these pages on your Timeline pointing the dates in a special mark (for example with a star to distinguish this dates from those you already have on you Timeline) and answer one of the following special questions*:
How much do you think the vaccine for coronavirus can cost?
· In Euros:
· In pesetas:
How your family felt about the change from pesetas to euros? (Ask your parents or grandparents. If you want you can record the answers with your favourite device, either mobile, tablet or computer and tell them that is for a radio program).
EXTRA: Exercise 9 on page 39 AB.
You see…? Together we are building history!!
____________________________________________________
Tarea 3 Semana 11
Miércoles 3 de junio de 2020
(Hasta el Viernes 5 de junio a las 23:59h)
ESPAÑA COMO MIEMBRO DE LA UE
Al comienzo de este proyecto leímos sobre la Unión Europea (UE). Hoy vamos a ver el papel de España como miembro de la UE: cómo hicimos para entrar en la Unión y porqué es tan importante pertenecer a ella.
Lee y escucha las páginas 80, 81 y 82 de tu libro (incluyendo el cuadro azul “Lifestyle”).
Ve los recursos de Aula Virtual Santillana sobre este tema:
· The Euro.
· The Eurozone.
· Spain and the EU
*Coloca las fechas que aparecen en estas páginas en tu línea del tiempo (marcándolas con una señal especial, por ejemplo una estrella o asterisco, para distinguirla de otros sucesos importantes de nuestra historia) y contesta a una de las siguientes preguntas especiales*:
1. ¿Cuánto crees que costará conseguir la vacuna del coronavirus?
En Euros:
En pesetas:
2. ¿Cómo se sintió tu familia con el cambio de pesetas a euros? (Pregunta a tus padres o abuelos. Si quieres puedes grabar la respuesta en tu dispositivo favorito, móvil, Tablet u ordenador, y decirle que es para un programa de radio que vamos a hacer).
¡ ¿Ves como juntos seguimos construyendo la historia?!
No hay comentarios:
Publicar un comentario